eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Movie Housekeeping? Lakonan Sharifah Sakinah

 

Filem Housekeeping
Filem Housekeeping?

Nantikan sebuah filem dari Amzon Original terbaru"Housekeeping?" bakal bersiaran pada 5 September 2024 ini arahan Zahir Omar

Judul:Housekeeping? #housekeeping?
Tarikh Tayangan: 5 September 2024
Genre: Aksi Komedi
Platform Digital: Prime Video
Pengarah: Zahir Omar
Produksi : Skop Productions/Amazon Prime

Watak Dan Pelakon
Alif Satar Sebagai Johan
Sharifah Sakinah sebagai Molly
Fabion Loo Sebagai Ah Foo
Shiqin Kamal sebagai Aida
Pablo Amirul
Ropie Cecupak
Didie Alias
Khir Rahman
Angelie Tan
Maria Farida
Radhi Khalid
Sabrina Ali
Joanne Kam

Sinopsis Housekeeping
Cerita bermula dengan Johan yang sedang cuba mempertahankan perkahwinannya dengan Aida, seorang inspektor polis. Rumah tangga mereka di ambang perpisahan akibat konflik kewangan yang tidak berkesudahan. Johan, yang bekerja sebagai tukang kemas di sebuah hotel, berharap dapat mencari jalan untuk menyelamatkan perkahwinannya.

Suatu hari, ketika Johan bersama Molly dan Ah Foo sedang mengemas bilik hotel, mereka terjumpa sebuah beg misteri yang penuh dengan wang tunai. Tergoda dengan peluang untuk mengubah nasib, mereka bertiga memutuskan untuk membahagikan wang tersebut dan memulakan kehidupan baru yang lebih baik.

Namun, impian mereka tidak berjalan lancar apabila mereka mengetahui bahawa wang tersebut sebenarnya milik kumpulan samseng yang diketuai oleh Don A. Menyedari mereka dalam bahaya, Johan, Molly, dan Ah Foo terpaksa melarikan diri, bukan sahaja dari kumpulan samseng tersebut tetapi juga daripada pihak polis yang turut memburu mereka.

Sepanjang pelarian mereka, pelbagai aksi lucu dan situasi kekecohan berlaku. Dari kejar-mengejar yang mendebarkan hingga adegan komedi yang mencuit hati, penonton pasti akan terhibur dengan gelagat trio ini yang cuba keluar dari masalah yang mereka ciptakan sendiri.

Tambahan lagi, hotel tempat mereka bekerja dipenuhi dengan tetamu dan kakitangan yang aneh dan mencuit hati. Keadaan menjadi semakin rumit apabila hotel tersebut dikurung, menjadikan usaha mereka untuk melarikan diri semakin mencabar.